Morpheus
Morpheus

?? Which Of The Greek Gods Are You ??
brought to you by Quizilla

Saturday, May 21, 2005

My Trip to East Coast..

Salaam..
Last Tuesday, aku dah pecahkan rekod diri sendiri!! 2 rekod aku pecahkan sekali gus!! err.. actually 3 lee sebenonye!
1 - drive kat Karak Highway melepasi Genting Sempah nye RnR, coz so far, that was the furthest distance I drove to on that very highway.
2 - menjejakkan kaki ke Pahang!! Sekarang aku tau Kuala Lipis kat mana!! ha ha ha!!
3 - menjejakkan kaki ke Terengganu!! well, just the southern part of the state leeee...
I didn't wanna take a flight to Kuantan, then rent a car from Kuantan to go Kemaman. So, I drove there with Karip and a friend, in a rental car! Bio lee.. kompeni yang bayo kan! ha ha!! Bila masa lagik nak makan duit kompeni! Departed at 7am, stopped at Genting Sempah for breakfast, and arrived in Kemaman at about 11.30 am, I think. Had a cup of Hai Peng coffee, since Karip was promoting the place! Okay lee coffee dia, but I had better!! he he!!
Personal comment, I like Kemaman. Just nice laa! Although I know I won't be able to stay there for a long period of time. He he!! The town is clean and relaxing. And it is the first time in my life to see an ad on 'Menutup Aurat itu WAJIB' on a billboard!! Alhamdulillah!! Fascinating!
I stayed there for two nites! The first nite I stayed in a Greenlast Hotel in Kuantan. Just because I wanna spend some time with an ol' pal, that I decided not to stay in Awana, where I was supposed to put up. Only the 2nd nite I checked in Awana Kijal. My first reaction after I parked my car : Biaq betui kompeni aku taruk aku kat sini??!! Cam tak caye jek. Bukan apa. Bagi aku, Awana Kijal grand sangat!! hehe.. Nice!! Kalau gi buat honeymoon situ mesti besh!! ha ha!! Too bad I only stayed there for less than 12 hrs!!
Bosan2 dok dlm bilik, aku gi jejalan kat tepi pantai. They have sorta like a bar by the seaside, and ada live band lee. And aku dok terpikir, kalau kena ribut topan ni.. mencecet korang lari masuk hotel!! ha ha!! Then aku dok kejap by the seaside, waktu malam!! tgk Laut China Selatan from the other side of the beach, altho tak nampak sangat, and dlm hati dok menunggu kot2 ada penyu datang nak bertelo!! HA HA!! tak pun kot2 ada Puteri 7 Ulik Mayang kee datang menggoda aku!! hehe..
Lepas tu, aku balik bilik, lepak layan TV, and titon yang terganggu, sbb kena serang cir bir!! hampeh betui!! The next morning, 8am, aku tolak balik KL!! and sampai DJC sblm kol 12!! On the way balik tu, aku dok terpikir nak buat road trip around Malaysia, err Semenanjung jek kot??!! Start from North Kelantan, drive all the way down till whatever southern most reachable city on the east coast, then another trip from Northern Perlis, sampai JB!! hehe.. angan2 jek.. tgk lee kalau ada rezeki nanti!
eh nanti lee aku sambung gik citer.. nak citer pasal my trip to Miri plak! Nak layan Konsert Prelude AF!!
aku masih menunggu, dan menanti.. tetapi.. dlm masa yang sama, aku rasakan bagai semuanya tak berguna.